Tedaviye Başlarken

Öncelikle infertil çift hikayesi detayları ile soru cevap şeklinde ve eski tetkik ve tedaviler incelenerek ortaya koyulur. Net bir infertilite tanısı ortaya konulduktan sonra hastanın muayene ve ultrasonunu takiben uygun bireyselleştirilmiş tedavi protokolü belirlenerek tüp bebek tedavisine başlanır.
Başarısız Denemeler

En az 2 tüp bebek tedavisinde iyi kalite embriyo transferine rağmen gebelik elde edilemediğinde tekrarlayan tüp bebek başarısızlığından söz edilir. Bu hasta grubunda ek tahlil, tetkik ve gerekli durumlarda cerrahi işlemlerle ileri inceleme yapılır. Sonuçlar değerlendirilerek yeni bir tedavi protokolü belirlenir sonrasında tüp bebek tedavisine devam edilir.

Tekrarlayan Düşükler

Tüp bebek tedavisi aslında tekrarlayan düşükler için tedavi yöntemi değildir. Ancak tekrarlayan düşüklerin sebebi çiftlerde olan kromozomal bir bozukluk ise tüp bebek tedavisi ile oluşturulacak embriyolarda genetik inceleme yapılıp ( NGS ile tüm kromozom analizi ) normal kromozomlu embriyolar seçilerek bunların transferi ile düşüklerin önüne geçilebilir.
Aşılama (intrauterin inseminasyon)

Aşılama kısırlık tedavilerinde ilk uygulanan tedavi yöntemlerindendir. Aşılama yöntemi kadına verilen hap ya da iğnelerle her ay kendiliğinden oluşan bir adet yumurtanın sayısı iki ya da üçe çıkarılırken, erkeğin spermleri de özel bazı yöntemlerle yıkanıp hazırlanır.

Üreme Koruyucu İşlemler

Günümüzde tüp bebek uygulamaları ile, gerek kadın gerekse de erkekte kanser olgularında, çok etkin olan dondurma (vitrifikasyon) metotları ile doğurganlığı koruyabilmekteyiz.

Tüp Bebek Sözlüğü

Amenore: Adet görmemedir.

Anovulasyon: Yumurtlamanın olmamasıdır. Amenore ile birlikte olmak zorunda değildir.

Erkeğe Bağlı Kısırlık

Yapılan çalışmalar normal seviyelerde sperm üretimi için normal seviyelerde hem FSH hem de LH’ya gereksinim olduğunu göstermiştir. Yaklaşık 70 gün süren spermatogenez süreci testiste, seminifer tubulusleri döşeyen Sertoli hücrelerinde başlar.